9000100529 |
Ús de dispositius mòbils a l'aula |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2017 - 28/2/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DIMO Ús de dispositius mòbils a l'aula
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants
Les persones participants construiran propostes d'activitats didàctiques integrant els recursos i serveis que ja utilitzen amb altres de nous, després de la seva identificació i anàlisi en funció de les matèries i nivells educatius en els quals treballen.
|
| |
Objectius |
Conèixer experiències d'aula on els dispositius mòbils faciliten aprenentatges.
Analitzar experiències per tal d'adaptar-les i generar-ne de noves.
Experimentar amb les aplicacions (apps) lligades a les experiències.
Generar propostes didàctiques on l'ús dels dispositius mòbils sigui significatiu.
Compartir les produccions generades al taller.
Observar les possibilitats dels dispositius mòbils com a instruments de creació de contingut , de comunicació i de col·laboració en entorns educatius.
Descobrir i catalogar aplicacions (apps) per a tauletes i mòbils en funció de competències i necessitats.
Descobrir l'eficiència de les eines i dels serveis (apps) en el procés d'ensenyament-aprenentatge com a facilitadors de canvis metodològics.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Els dispositius mòbils. La gestió del treball a l'aula amb dispositius mòbils.
Mòdul 2:Planificació, organització personal i col·laboració
Mòdul 3: Desenvolupament de la creativitat: treball de la imatge i el so amb dispositius mòbils.
Mòdul 4:Desenvolupament de la creativitat: treball d'expressió oral i expressió escrita.
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Elaboració d'una proposta de seqüència didàctica a partir d'una plantilla
- Mòdul 2: Creació d'una revista i elaboració d'una proposta d’activitats que fomentin la planificació, l'organització personal i el treball col·laboratiu
- Mòdul 3: Elaboració d'una proposta d’activitats d'imatge i/o so
- Mòdul 4: Elaboració d'una proposta d’activitats de narració i/o vídeo
- Un projecte per elaborar al llarg del curs. (avaluació de la transferència a l'aula)
- Participació en la coavaluació de les activitats dels mòduls
- Participació activa als fòrums (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de tots els nivells educatius
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|